Iemand doorverwijzen voor kleding
Een getekende verwijsbrief van een maatschappelijke instantie is nodig om hulp van ons aan te vragen. Met deze verwijsbrief kan de cliënt online een account aanmaken en een afspraak inplannen via onze digitale agenda. De cliënt kan eens per zes maanden bij ons langskomen.

Wil je een cliënt doorverwijzen?
Als je iemand naar ons wil doorverwijzen, volg dan onderstaande stappen om een afspraak te kunnen maken.
1. Verwijsbrief
- Klik op de link hieronder en vul de verwijsbrief in. Zorg ervoor dat het aantal volwassenen en kinderen wordt genoteerd.
- Klik aan het einde van de verwijsbrief op de verzendknop en de gegevens worden automatisch doorgestuurd naar de planner van de kledingbank.Let op: wanneer wij geen verwijsbrief hebben vóórdat de afspraak wordt ingepland, wordt de afspraak geannuleerd.

2. Account aanmaken
Maak samen met of namens de cliënt een account aan. Gebruik bij voorkeur het e-mailadres van de cliënt. Naar dit e-mailadres sturen wij namelijk de bevestiging van inschrijving, de afspraakbevestiging, herinneringsmails van de afspraak en andere relevante informatie. Gebruik je je eigen e-mailadres? Stuur álle correspondentie door naar je cliënt. Let op: het account is pas actief als je op de link in de bevestigingsmail hebt geklikt. Check voor de zekerheid je ongewenste email als je geen bevestigingsmail ontvangt.

3. Afspraak maken
Nadat de cliënt een account heeft aangemaakt en geactiveerd, of jij dat namens hen hebt gedaan, kan er een afspraak worden gepland via onze digitale agenda.
De cliênt mag maximaal één keer per zes maanden langskomen. Dit betekent dat er altijd minstens zes maanden tussen twee afspraken moeten zitten.
Heb je hulp nodig? Neem gerust contact met ons op!
- Log in met het opgegeven e-mailadres en wachtwoord. Wachtwoord vergeten? Klik op de link ‘Wachtwoord vergeten’ om een nieuw wachtwoord aan te vragen.
- Selecteer het aantal gezinsleden waarvoor de cliënt kleding en/of speelgoed wil uitzoeken. Hoe meer gezinsleden, hoe meer vrijwilligers we inroosteren.
- Kies in de agenda een beschikbare datum en klik op een tijdsblok. Bevestig de afspraak.
- Er volgt een e-mail dat de afspraak voorlopig in de agenda staat maar nog niet definitief is.
Let op: je ontvangt pas een bevestiging dat de afspraak definitief is, als wij een getekende verwijsbrief hebben gekregen. Vergeet dus niet de verwijsbrief in te vullen.
Gebruik je je eigen e-mailadres i.p.v. het e-mailadres van de cliënt, stuur dan alsjeblieft alle correspondentie door naar de cliënt.

4. Meenemen naar de bezoekafspraak
- De identiteitsbewijzen van álle gezinsleden waarvoor men kleding en/of speelgoed uit wil zoeken.
- Neem minimaal 3 grote tassen of shoppers per persoon mee.
Let op: er mag maximaal één begeleider of tolk mee naar de afspraak. Wegens privacy en ruimtegebrek kunnen vrienden en kennissen niet meekomen.
