top of page

Vacature: Coördinator Kledingbank

U bent het dagelijkse aanspreekpunt voor de vrijwilligers en zorgt voor een soepele gang van zaken.

Een coördinator doet eigenlijk hetzelfde als een teamleider. U bent het belangrijkste aanspreekpunt voor het team van vrijwilligers die samenwerken op de dagen dat u de leiding heeft.

 

Taken:

Als coördinator bent u de spil in het organiseren van de dagelijkse activiteiten. U zorgt ervoor dat de winkel goed draait en dat de vrijwilligers hun werk goed kunnen doen. U vindt het ook leuk om mee te denken over hoe we de kledingbank kunnen verbeteren.

 

Uw taken zijn onder andere:

1. Het zorgen dat de winkel goed draait door de dagelijkse taken te coördineren en ervoor te zorgen dat alles soepel verloopt.

2. Gastvrijheid: Vriendelijk begroeten van onze gasten en ze helpen bij het kiezen van kleding.

3. Vrijwilligers leiden: Het aansturen, begeleiden en motiveren van de vrijwilligers, zodat ze zich gewaardeerd voelen en betrokken blijven.

4. Kledingdonaties: Het aannemen, sorteren en organiseren van gedoneerde kleding.

 

Het is belangrijk dat u begrip hebt voor de behoeften van zowel onze gasten als de vrijwilligers, maar ook dat u grenzen kunt stellen en soms moeilijke beslissingen durft te nemen.

 

Profiel van de ideale kandidaat:

- U helpt graag anderen en bent sociaal.

- U bent goed georganiseerd, kunt goed plannen en weet wat prioriteit heeft.

- U hebt goede communicatieve vaardigheden en kunt een team leiden.

- U bent flexibel, proactief en kunt goed werken in een veranderende omgeving.

 

We passen ons aan: een ochtend, middag, of meer dan dat werken: het is allemaal prima.

Leuk! Dat wil ik wel!

Wanneer u geïnteresseerd bent in vrijwilligerswerk en contact met ons opneemt, zal onze vrijwilligerscoördinator Diane (te zien op de foto) u benaderen. Samen plant u een ontmoeting om elkaar te leren kennen.

Tijdens deze ontmoeting krijgt u een rondleiding en maakt u kennis met de andere vrijwilligers.

Vervolgens start uw proefperiode, die 6 weken duurt. Gedurende deze periode wordt u ingewerkt en kunt u het werk leren. Hierbij heeft u alle ruimte om vragen te stellen.

 

Om ervoor te zorgen dat u een fijne start heeft, wordt u ook aan een "buddy" gekoppeld. Deze "vertrouwenspersoon" staat voor u klaar als u tegen iets lastigs aanloopt, helpt u om uw collega's te leren kennen, en legt uit hoe het koffieapparaat ook alweer werkt - kortom, uw eerste vriend of vriendin op het werk!

Na de proefperiode volgt er weer een gesprek met Diane, waarin uw uw ervaringen en indrukken kunt delen en "officieel" kunt aangeven of u wilt blijven werken of niet.

Neem contact op via ons contactformulier!

Werken bij KLESTEO

Vrijwilligers beginnen de werkdag gezamenlijk om 8.45 uur met een kopje koffie of thee. Tijdens dit moment bespreken en verdelen we de taken voor de dag.

 

Binnen het KLESTEO-team hanteren we een duidelijke taakverdeling onder de vrijwilligers. Deze taken worden zoveel mogelijk aangepast aan de voorkeuren en capaciteiten van elke vrijwilliger. Iedere vrijwilliger heeft verantwoordelijkheid over de taken die zijn toegewezen op zijn of haar werkdag.

Op dit moment zijn dinsdag, woensdag en donderdag de dagen waarop we open zijn voor mensen die kleding komen uitzoeken. Op maandag en vrijdag wordt er wel gewerkt bij ons, maar worden er geen afspraken gemaakt voor het ophalen van kleding.

Neem contact op via ons contactformulier!

Wij sluiten de deuren om 4 uur 's middags.

(Foto: Jan Bouwhuis)

bottom of page