Vacature: Coördinator Kledingbank
U bent het dagelijkse aanspreekpunt voor de vrijwilligers en zorgt voor een soepele gang van zaken.
Een coördinator is vergelijkbaar met een teamleider. U bent het dagelijkse aanspreekpunt voor, met name, het team van vrijwilligers waaraan je op “uw” dag leidinggeeft. We werken met een grote groep vrijwilligers om onze gasten zo goed mogelijk te helpen en daarvoor is goede afstemming belangrijk.
Functieomschrijving:
Als coördinator bent u de spin in het web van het organiseren en regelen van de dagelijkse activiteiten. U bent verantwoordelijk voor het effectief beheren van de winkel en het leiden van de vrijwilligers. Daarnaast vindt u het leuk om mee te denken over het verder ontwikkelen van de kledingbank.
Uw taken omvatten onder andere:
-
Operationeel beheer: U draagt zorg voor het efficiënte reilen en zeilen van de kledingwinkel, waarbij u de dagelijkse werkzaamheden coördineert en ervoor zorgt dat alles soepel verloopt.
-
Gasten: Het vriendelijk verwelkomen van onze gasten en het helpen bij het kiezen van geschikte kleding.
-
Vrijwilligersmanagement: Het aansturen, begeleiden en motiveren van de vrijwilligers, zodat zij zich gewaardeerd en betrokken blijven voelen.
-
Kledingdonaties: Het innemen, sorteren en organiseren van ingezamelde kleding.
Het is belangrijk dat u zich kunt inleven in de behoeften van onze gasten en de vrijwilligers, maar ook grenzen weet te trekken en (soms lastige) beslissingen durft te nemen.
Profiel van de ideale kandidaat:
-
U helpt graag anderen, bent sociaal.
-
U bent organisatorisch sterk, kunt goed plannen en prioriteiten stellen.
-
Goede communicatievaardigheden en het vermogen om een team te leiden.
-
U bent flexibel, proactief en in staat om te werken in een dynamische omgeving.
De door ons gezochte versterking is incidenteel nodig om de andere coördinator te ontlasten op de donderdag, of in geval van ziekte/vakanties.
Voor deze functie zoeken we een persoon die op donderdag tussen 8.15 en 8.30 uur aanwezig kan zijn. De vrijwilligers zijn er vanaf 8.30 uur, en soms zijn er dan ook al gasten. Wij werken tot 16.00 uur.
Leuk! Dat wil ik wel!
Wanneer u geïnteresseerd bent in vrijwilligerswerk en contact met ons opneemt, zal onze vrijwilligerscoördinator Diane (te zien op de foto) u benaderen. Samen plant u een ontmoeting om elkaar te leren kennen.
Tijdens deze ontmoeting krijgt u een rondleiding en maakt u kennis met de andere vrijwilligers.
Vervolgens start uw proefperiode, die 6 weken duurt. Gedurende deze periode wordt u ingewerkt en kunt u het werk leren. Hierbij heeft u alle ruimte om vragen te stellen.
Om ervoor te zorgen dat u een fijne start heeft, wordt u ook aan een "buddy" gekoppeld. Deze "vertrouwenspersoon" staat voor u klaar als u tegen iets lastigs aanloopt, helpt u om uw collega's te leren kennen, en legt uit hoe het koffieapparaat ook alweer werkt - kortom, uw eerste vriend of vriendin op het werk!
Na de proefperiode volgt er weer een gesprek met Diane, waarin uw uw ervaringen en indrukken kunt delen en "officieel" kunt aangeven of u wilt blijven werken of niet.

Werken bij KLESTEO
Vrijwilligers beginnen de werkdag gezamenlijk om 8.45 uur met een kopje koffie of thee. Tijdens dit moment bespreken en verdelen we de taken voor de dag.
Binnen het KLESTEO-team hanteren we een duidelijke taakverdeling onder de vrijwilligers. Deze taken worden zoveel mogelijk aangepast aan de voorkeuren en capaciteiten van elke vrijwilliger. Iedere vrijwilliger heeft verantwoordelijkheid over de taken die zijn toegewezen op zijn of haar werkdag.
Op dit moment zijn dinsdag, woensdag en donderdag de dagen waarop we open zijn voor mensen die kleding komen uitzoeken. Op maandag en vrijdag wordt er wel gewerkt bij ons, maar worden er geen afspraken gemaakt voor het ophalen van kleding.
Neem contact op via ons contactformulier!
Wij sluiten de deuren om 4 uur 's middags.
(Foto: Jan Bouwhuis)
